
I když se to leckomu v minulosti nezdálo ani trochu pravděpodobné, je skutečností, že za nás zejména v poslední době stále častěji pracuje a myslí umělá inteligence. A i když se ví, že je její pozice stále ještě slabá, probíhají změny, kvůli kterým její význam roste. A můžeme ji tedy potkat porůznu. Třeba i při hledání čehokoliv na internetu. Čehož jste si možná už také všimli. Určitě víte, jak se hledalo a hledá na internetu doposud. Zadáváme klíčová slova do vyhledávačů a ty nám nabízejí weby, kde lze to hledané najít, a to navíc seřazené podle toho, jak připadá který web vyhledávačům kvalitní nebo ne. Kdokoliv tak lehce najde množství webů, které může otevřít a hledat na nich to hledané.
Jenže to už není jediný způsob, jak se k žádoucímu obsahu na internetu dostat. Už tu lze využít i umělou inteligenci. Která má navíc ve srovnání s tradičními vyhledávači tu přednost, že nejen odkazuje na weby, které jí připadají nejlepší, ale rovnou podle jejich obsahu odpovídá na kladené dotazy. Díky čemuž jí dá kdekdo z těch hledajících přednost. Kdo by si přece vyhledával informace na webech, pokud je může dostat od umělé inteligence jako na talíři?
A tak se majitelé webů musí snažit, aby byl o jejich nabídky zájem nejen ze strany internetových vyhledávačů, jaké známe už dlouhou dobu, ale i ze strany umělé inteligence. Která si také vybírá, který obsah kterých webů zužitkuje a který bude ignorovat. A tak se už optimalizuje i pro umělou inteligenci, tedy existuje už i AI SEO. A když má být tato úspěšná, musí se to pochopitelně umět. Čím větší je význam takové umělé inteligence, tím významnější je pro provozovatele webů i SEO pro Chat GPT. Protože jenom když začne AI obsah nějakého webu využívat, zajistí mu zájem internetové veřejnosti. A o takový zájem, jak je známo, jde všem, kdo mají nějaké ty své weby.